Original title: Posílení uchovávání slovní zásoby studentů angličtiny jako cizího jazyka prostřednictvím použití výukových strategií kompatibilních s mozkem
Translated title: Enhancing EFL Students' Vocabulary Retention through the Application of Brain- Compatible Teaching Strategies
Authors: Hartinger, Daria ; Mikuláš, Martin (advisor) ; Kacafírková, Petra (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2024
Language: eng
Abstract: [eng] [cze]

Keywords: Brain-based strategies; chunking; memory; semantic mapping; the Frayer model; tools; vocabulary; Brain-based strategie; chunking; Frayerův model; nástroje; paměť; slovní zásoba; sémantické mapování

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/189993

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-620652


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2024-06-30, last modified 2024-06-30


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share