Název:
Vliv způsobu instalace antény na střeše drážního vozidla na dosažené parametry a vyzařování antény
Překlad názvu:
Influence of the antenna instalation method on the roof of the railway vehicle on achieved antenna parametres and radiation pattern
Autoři:
Drtina, Vojtěch ; Richterová,, Marie (oponent) ; Theumer, Radek (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce zkoumá optimální umístění antén pro systém ETCS (European Train Control System) na drážních vozidlech a analyzuje vliv okolní zástavby na vyzařovací charakteristiku těchto antén. Cílem je analyzovat a navrhnout umístění antén tak, aby bylo dosaženo maximální spolehlivosti komunikace mezi vozidlovou anténou a infrastrukturou ETCS. V práci jsou představeny simulace různých umístění antén na jednotkách 18Ev a 15Ev a také metodika reálného měření těchto jednotek. Práce se dotýká problematiky měření a simulacím vyzařování antén na velkých objektech, jenž se nedají umístit do bezodrazové komory.
This thesis investigates the optimal placement of antennas for the system ETCS (European Train Control System) on railway vehicle and analyzes the impact of surrounding structures on the radiation characteristics of these antennas. The goal is to analyze and propose antenna placement to achieve maximum reliability in communication between vehicular antennas and the ETCS infrastructure. The thesis presents simulations of various antenna placements on 18Ev and 15Ev units as well as the methodology for real measurement of these vehicles. The thesis addresses the measurement and simulation of antenna radiation on large objects that cannot be placed in an anechoic chamber.
Klíčová slova:
ETCS; GSM-R; hnací vozidlo; monopól; vyzařovací charakteristika; činitel odrazu; ETCS; GSM-R; locomotive; monopole; radiation pattern; reflection coefficient
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/246728