Original title:
Automaty aplikované v umění
Translated title:
Automata Applied in Visual Arts
Authors:
Albrecht, Kryštof ; Havel, Martin (referee) ; Meduna, Alexandr (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[eng][cze]
Tato práce představuje nový programovací jazyk, určený ke kompozici dvourozměrných vizuálních efektů. Jazyk je založen na upravené verzi celulárních automatů navržené pro kompozici. Hlavní platformou, kde efekty mají běžet, je herní engine Godot, kde jsou efekty realizovány pomocí fragment shaderů.
This thesis introduces a new programming language for composition of 2D visual effects. The language is based on a modified version of cellular automata designed for composition. The primary target platform is the Godot game engine, where the visual effects run using fragment shaders, although the compiler is platform-agnostic.
Keywords:
automat; celulární automat; DSL; efekt; GPU akcelerace; hry; kompozice; shader; umění; VFX; art; automaton; cellular automaton; composition; DSL; effect; games; GPU acceleration; shader; VFX
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/246620