Název:
Návrh výroby krytu náboje kola
Překlad názvu:
Design for Manufacturing of Wheel Hub Cover
Autoři:
Kunc, Ondřej ; Jopek, Miroslav (oponent) ; Řiháček, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Práce se zabývá návrhem výroby krytu náboje kola z korozivzdorné oceli 17 350. Kryt má tvar válcového kalíšku o průměru 74,5 mm s přírubou a prolisem ve dně. Tloušťka stěny je konstantní 1 mm. Pro zhotovení série o objemu 100 000 kusů byla vybrána technologie konvenčního hlubokého tažení. Volbu technologie následuje provedení technologických výpočtů. Součást bude vyrobena ve třech tažných operacích následovaných kalibrační operací. Ověření vyrobitelnosti navrženým postupem proběhlo numerickou simulací v softwaru PAM – STAMP. Všechny operace včetně vystřižení polotovaru a ostřižení příruby proběhnou v jednom nástroji upnutém v hydraulickém lisu Dieffenbacher PO 250.
The thesis deals with the design of the production of a wheel hub cover made of 17 350 stainless steel. The cover is in the form of a cylindrical cup with a diameter of 74.5 mm with a flange and a depression in the bottom. The wall thickness is a constant 1 mm. For the production of the series of 100 000 pieces was chosen conventional deep drawing technology. The choice of the technology is followed by technological calculations. The part will be produced in three drawing operations followed by a calibration operation. Verification of the manufacturability of the proposed process was carried out by numerical simulation in PAM - STAMP software. All operations including blank cutting and flange cutting will be performed in one tool clamped in a Dieffenbacher PO 250 hydraulic press.
Klíčová slova:
hluboké tažení; kryt náboje; lis PO 250; ocel 17 350; PAM – STAMP; deep drawing; hub cover; PAM – STAMP; press PO 250; steel 17 350
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/247080