Original title:
Labyrintová 2D hra
Translated title:
Maze-based 2D game
Authors:
Čepelková, Kateřina ; Chlubna, Tomáš (referee) ; Vlnas, Michal (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zaměřuje na návrh a implementaci generátoru bludišť s využitím celulárních automatů a dalších algoritmů. Cílem je integrovat generátor do labyrintové hry s využitím technik vyhledávání cest a rozmístění nepřátel, konkrétně využitím rejection samplingu. Hra je implementovaná v herním enginu Godot. Navržená hra obsahuje bonusové herní předměty, unikátní nepřátelé s vlastní herní AI a úrovňový systém. Přínosem práce je univerzální generátor bludišť, který lze využít pro procedurální generaci obsahu i v jiných hrách a rozšíření možností tvorby herního obsahu.
This thesis focuses on the design and implementation of a maze generator using cellular automata and other algorithms. The goal is to integrate the generator into a labyrinth game using pathfinding and enemy placement techniques, specifically rejection sampling. The game is implemented in the Godot game engine. The final game features bonus in-game items, unique enemies with their own AI, and a level system. The benefit of the work is a universal maze generator that can be adapted for procedural generation of content in other games and expansion of the possibilities of game content creation.
Keywords:
2D graphics; cellular automata; computer game; game development; game engine; godot; graph algorithms; labyrinth; map generation; maze; procedural generation; 2D grafika; bludiště; celulární automaty; generování mapy; godot; grafové algoritmy; herní engine; labyrint; počítačová hra; procedurální generování; vývoj hry
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/248198