Original title:
Hra zaměřená na stavění
Translated title:
Building Game
Authors:
Moudrý, Daniel ; Vlnas, Michal (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Obsahem této práce je návrh a implementace počítačové hry zaměřené na přežití a stavění v herním enginu Unity. Tomu předchází teoretické pasáže obsahující popis použitých principů, vzorů, metodik a softwarových architektur. Jedná se o běžné a dobře známé, nýbrž ne vždy využívané, osvědčené postupy.
The content of this thesis is the design and implementation of a computer game focused on survival and building in Unity game engine. This is preceded by theoretical passages containing the description of principles, patterns, methodologies and software architectures used. These are common and well known, although not always used, best practices.
Keywords:
building-focused game; design patterns; game architecture; game developmen; procedural generation; survival game; Unity game engine; herní architektura; herní engine Unity; hra o přežití; hra zaměřená na stavění; návrhové vzory; procedurální generování; vývoj her
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/248548