Název:
Připravenost dívek z výchovného ústavu na samostatný život
Překlad názvu:
Readiness of girls from an educational care institution for independent life
Autoři:
RANDLOVÁ, Alžběta Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem mé bakalářské práce je analyzovat prostředí výchovného ústavu ve vztahu k dostatečnosti přípravy dívek. Mým vedlejším cílem je vyhodnotit domněnky a názory dívek na dostatečnost přípravy na samostatný život ze strany výchovného ústavu. Jedná se o kvalitativní výzkum a jako postup v dosažení cíle jsem zvolila polostrukturované rozhovory se sedmi dívkami ve výchovném ústavu. Ku pomoci mi byl diktafon, který zaznamenával rozhovory s dívkami. Přepsané rozhovory jsou součástí příloh. Práce lépe pomáhá pochopit pocity dívek ve výchovném ústavu vzhledem k přípravě na samostatný život ze strany výchovného ústavu. Obsahuje také domněnky a názory dívek na dostatečnost či nedostatečnost přípravy ze strany výchovného ústavu. Téma této bakalářské práce mi přijde přínosné pro širokou veřejnost, která může stále brát ústavní péči jako nedostatečnou a neadekvátní pro děti a mladistvé. Přínos ale může mít i pro konkrétní výchovný ústav, pro který bude bakalářská práce určitou reflexí ze strany dívek, které měly jak slova pochvaly, tak podněty pro zlepšení. V závěru bakalářské práce po vyhodnocení rozhovorů vychází, že dívky jsou si pomoci ze strany výchovného ústavu vědomy, znají také podmínky, za kterých jim je pomoci a vědí, že mohou o pomoc vždy zažádat. Dále v bakalářské práci mám, že dívky jsou v rozsahu svých možností teoreticky připravené na vedení samostatného života a své domácnosti.The aim of my bachelor's thesis is to analyze the place of the educational institute in relation to the adequacy of the preparation of girls for their independent life. My secondary goal is to evaluate the girls' assumptions and opinions about the adequacy of preparation for independent life by the institutional care. This is qualitative research, and as a procedure to achieve the goal, I chose semi-structured interviews with seven girls in an educational institution. I had a dictaphone to help me, which recorded conversations with the girls. The transcribed interviews are part of the appendices. The work helps to better understand the feelings of the girls in the institutional care, regarding the preparation for an independent life by the institutional care. It also contains the girls' assumptions and opinions about the adequacy or inadequacy of the preparation provided by the institutional care. I think the topic of this bachelor's thesis will be beneficial for the society, who may still consider institutional care as insufficient and inadequate for children and adolescents. But it can also be beneficial for a specific institutional care, for which the bachelor's thesis will be a certain reflection on the part of the girls, who had both words of praise and suggestions for improvement. In the conclusion of the bachelor's thesis after the evaluation of the interviews, it emerges that the girls know about the help from the institutional care, they also know the conditions under which they can be helped, and they know that they can always ask for help. Furthermore, in my bachelor's thesis, I have that girls are theoretically prepared to lead an independent life and their own household to the extent of their possibilities.
Klíčová slova:
adolescence; příprava; samostatný život; Výchovný ústav; ústavní péče; adolescence; Educational institution; independent life; institutional care; preparation Citace: RANDLOVÁ, Alžběta. Připravenost dívek z výchovného ústavu na samostatný život. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/72302