Original title:
IT/IS podpora interních procesů Přírodovědecké fakulty
Translated title:
IT/IS support of internal processes of the Faculty of Science
Authors:
PEVNÁ, Daniela Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V rámci této diplomové práce byla provedena analýza za účelem identifikace fakultních business procesů, které je vhodné podpořit IT prostředky. Byly vybrány tři klíčové oblasti Přírodovědecké fakulty. První oblastí je proces zadávání požadavků pro oddělení údržby. Pro podpoření procesu byla vytvořena aplikace v prostředí Microsoft Power Platform pro zadávání, delegaci a správu požadavků pro oddělení údržby. Druhou oblastí je proces vytváření zadávacích protokolů závěrečných prací. Implementace aplikace také vytvářené v Power Platform výrazně zkrátila dobu schválení zadávacího protokolu všemi zúčastněnými tím, že schválení probíhá elektronickou cestou. Aplikace obsahovala zadávací formulář, data importovaná z API STAGu, komplexní schvalovací flow a skript pro export dat do PDF. Navržené řešení pro oblast centrálního úložiště pro sdílení dokumentů bylo implementováno jen částečně, protože i po několika úpravách navrhovaného řešení se nepodařilo najít shodu s administrátorem Microsoft 365 v rámci univerzity, od nichž byla potřebná součinnost. Optimalizace v oddělení údržby přinesla ulehčení administrativní zátěže členům údržby, zlepšila přehled členů údržbu o prováděných opravách a předělených úkolech. Také přinesla lepší informovanost o průběhu oprav pro zadavatele opravy. Digitalizování zadávacích protokolů je nyní z důvodu několika změn zadání ve fázi Beta testování a nelze vyvodit závěry ohledně zvýšení efektivity.In this thesis, an analysis was conducted to identify faculty business processes that should be supported by IT resources. Three key areas of the Faculty of Science were selected. The first area is the request process for the maintenance department. To support the process, an application was created in the Microsoft Power Platform environment to enter, delegate and manage requests for the maintenance department. The second area is the process of creating the thesis assignment reports. The implementation of the application also created in Power Platform has significantly reduced the time for approval of the assignment report by all involved by making the approval electronic. The application included the assignment form, data imported from the STAG API, a comprehensive approval flow and a script to export the data to PDF. The proposed solution for the central document sharing repository area was only partially implemented because, even after several modifications to the proposed solution, a match could not be found with the Microsoft 365 administrator within the university, from whom interaction was required. The optimization in the maintenance department resulted in easing the administrative burden on the maintenance members, improving the maintenance members' overview of the repairs performed and tasks reassigned. It has also brought better information on the progress of repairs for the repair contractors. The digitisation of the assignment logs is now in Beta testing due to several changes to the assignment and no conclusions can be drawn regarding efficiency gains.
Keywords:
business processes; Low Code; Power App; process automation; process optimization; automatizace procesu; business procesy; Low Code; optimalizace; Power App Citation: PEVNÁ, Daniela. IT/IS podpora interních procesů Přírodovědecké fakulty. České Budějovice, 2024. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/67590