Název:
Edukativní desková hra o vágních terénech
Překlad názvu:
Educational board game about Terrain vague
Autoři:
Balcaříková, Ivana ; Strouhal, Jonáš (oponent) ; Skála, Jiří (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zaměřuje na zprostředkování pocitů, nálad, fungování a pohybu různorodých aktérů v prostředí vágních terénů — městské divočiny. Tuto zkušenost se snažím předat za pomoci deskové karetní hry (TTRPG), ve které má hráč*ka možnost prozkoumávat nejrůznější typy prostředí jako opuštěná hřiště, staré továrny, zahrádky nebo dětský tábor. Jedná se o funkční prototyp hry, zaměřující se momentálně na první ze čtyř plánovaných charakterů, kterým je postava dítěte. Městská divočina představuje odvrácenou stranu měst, rozdílnou od všedních struktur, oproštěnou od autorit a plnou mnohého potenciálu pro změnu a v našem případě především pro hru. Povaha tohoto charakteru si klade za úkol tématizovat vágní terény jako prostory určené k dobrodružství, hře a jako stěžejní/důležitá místa pro utváření dětské autonomie a samostatnosti.
This diploma thesis is concerned with the mediation of feelings, moods, functions, and movements of varied actors in the environment of terrain vague — wastegrounds. I am trying to hand over this experience with the help of a tabletop game (TTRPG), in which the player has the opportunity to wander around different types of landscapes such as abandoned playgrounds, old factories, allotments, or unfunctional kid´s camps. This is a working prototype of a board game, which is at this moment concerned mainly with the character of a child. Terrain vague presents the dark side of cities, different from the common social structures, without the supervision of authority and full of new potential for change and in our case mainly for the game. The nature of this character sets itself a task to thematize terrain vague as a place created for adventure, the game as well as a key element in creating the autonomy and independence for children.
Klíčová slova:
alternativní vzdělávání; deskové hry; game-based learning; městská krajina; post-industriální; vágní prostory; alternative education; board games; game-based learning; post-industrial; Terrains vague; urban landscape
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/245557