Original title:
Vizualizace vodní hladiny
Translated title:
Water Surface Visualization
Authors:
Kliš, Michal ; Vlnas, Michal (referee) ; Starka, Tomáš (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této práce je průzkum i implementace metod pro simulaci a vizualizaci rozsáhlých vodních ploch v reálném čase. Poznatky získané průzkumem jsou dále zužitkovány v implementaci konkrétní aplikace sloužící k simulaci oceánů. Mezi projednané metody náleží zejména spektrální metoda. Text čtenáři nabídne kromě samotného seznámení s touto metodou i různé poznatky, na které je vhodné se při její implementaci zaměřit.
The aim of this work is to investigate and implement methods for real-time simulation and visualization of large water bodies. The knowledge gained from the research is further exploited in the implementation of a specific application used for ocean simulation. Among the methods discussed is the spectral method. The text will offer the reader, in addition to the actual introduction to this method, various insights to focus on in its implementation.
Keywords:
compute shader; computer graphics; computer graphics.; Fourier transform; Gerstner waves; ocean simulation; spectra; spectral method; visualization; Water simulation; compute shader; Fourierova transformace; Gerstnerovy vlny; počítačová grafika; počítačová grafika.; simulace oceánů; Simulace vody; spektrum; spektrální metoda; vizualizace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/213799