Název:
Generování obrazu metodou sledování paprsku
Překlad názvu:
Picture generation using path tracing
Autoři:
Áč, Ondřej ; Dvořák, Vojtěch (oponent) ; Pavlík, Michal (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá problematikou počítačem generovaných obrázků prostřednictvím metody sledování cest. Cílem práce je tvorba interaktivního počítačového programu, jenž umožňuje upravovat a vykreslovat fotorealistické snímky různých scén v reálném čase. V teoretické části práce je představen koncept zobrazovací rovnice, včetně jejích známých metod řešení. Podrobněji je popsán algoritmus sledování cest, založený na integraci metodou Monte Carlo, spolu s výhodami, které přináší oproti ostatním řešením. Jsou dále prezentovány základní hardwarové i softwarové optimalizace. Praktická část práce je poté zaměřena na rozbor zdrojového kódu v jazyku C++ a zkompilovaného strojového kódu při využití ručních optimalizací SIMD. Nedílnou součástí práce je také demonstrace hlavních funkcí programu, včetně měření výkonnostních přínosů při použití ručních optimalizací.
This thesis deals with the problematics of computer-generated imagery using path tracing. The goal of this work is to create interactive computer program, which allows editing and rendering of photorealistic images of various scenes in real time. The work presents the concept of rendering equation, along with its known solutions, in the theoretical part of the work. Thesis describes in detail the solution using path tracing, based on the Monte Carlo integration technique, along with the benefits, it provides compared to the other techniques. Several hardware and software optimizations are then presented. Practical part of the work focuses on analysis of C++ source code and compiled assembly code whilst using hardware specific SIMD optimizations. Mandatory part of work is also the demonstration of program’s functionality, along with the measurements of achieved performance gains using manual optimizations.
Klíčová slova:
C++; CGI; Monte Carlo; SIMD; sledování cest; x86-64; zobrazovací rovnice; C++; CGI; Monte Carlo; path tracing; rendering equation; SIMD; x86-64
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/210992