Název:
Relaxační a terapeutické příběhy v mateřské škole
Překlad názvu:
Stories for relaxation and therapy in kindergarten
Autoři:
UHLÍKOVÁ, Bohuslava Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem Relaxační a terapeutické příběhy v mateřské škole je zaměřena na přínos těchto metod pro rozvoj dětí předškolního věku. Představuje pohled odborníků na význam příběhů, pohádek, her, kresby, relaxace, masáží a mandal. Vyzdvihuje přínos těchto činností pro snižování stresu, podporování sociálních dovedností a zlepšování celkového psychického stavu dětí. Praktická část představuje projekt, kombinující tyto postupy a popisem realizace nabídky relaxačních a terapeutických příběhů, haptických masáží a jógových cvičení v prostředí mateřské školy, včetně jejich následné evaluace s dětmi a pedagogem v průběhu šesti měsíců. Stručně zachycuje jednotlivé terapeutické příběhy, jógová relaxační cvičení s příběhy, relaxační haptické masáže a hry. Popisuje průběh jejich realizace a evaluaci. The bachelor thesis titled Relaxation and Therapeutic Stories in Kindergarten focuses on the contribution of these methods to the development of preschool children. It presents an expert perspective on the importance of stories, fairy tales, games, drawing, relaxation, massages and mandalas. It highlights the benefits of these activities in reducing stress, promoting social skills and improving the overall psychological state of children. The practical section presents a project combining these practices and describes the implementation of a range of relaxation and therapeutic stories, haptic massages and yoga exercises in a kindergarten setting, including their subsequent evaluation with children and teacher over a six-month period. It briefly captures each of the therapeutic stories, yoga relaxation exercises with stories, relaxing haptic massages and games. It describes the process of their implementation and evaluation.
Klíčová slova:
emocionální rozvoj; mateřská škola; psychická odolnost; relaxační techniky; terapeutické příběhy; emotional development; Kindergarten; psychological resilience; relaxation techniques; therapeutic stories Citace: UHLÍKOVÁ, Bohuslava. Relaxační a terapeutické příběhy v mateřské škole. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/71698