Original title:
Využití krizové intervence v prostředí mateřské školy
Translated title:
The use of crisis intervention in a kindergarten setting
Authors:
HANAFI, Andrea Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku krize a krizové intervence a přínos jejího využití v prostředí mateřské školy pro podporu dětí, které jsou v náročné životní situaci. Teoretická část přibližuje téma psychické krize a specifika jejího prožívání v dětství, představuje principy krizové intervence a opět specifika vztahující se k dětem předškolního věku. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu založeném na rozhovorech s osmi předškolními pedagogy, který mapuje jejich zkušenosti s dětským prožíváním krize a řešením takových situací v prostředí mateřské školy.This bachelor thesis focuses on the issue of kize and crisis interven?on and the benefits of using it in a kindergarten se?ng to support children who are in challenging life situa?ons. The theore?cal part introduces the topic of psychological crisis and the specifics of its experience in childhood, presents the principles of crisis intervention and again the specifics related to preschool children. The practical part is based on qualitative research based on interviews with eight preschool teachers, which maps their experiences with children's experiencing crisis and dealing with such situations in the kindergarten environment.
Keywords:
adaptation; child's needs; Crisis; crisis intervention; effective communication; relaxation techniques; role of the child; role of the kindergarten teacher; adaptace; efektivní komunikace; krize; krizová intervence; potřeby dítěte; relaxační techniky; role dítěte; role pedagoga mš Citation: HANAFI, Andrea. Využití krizové intervence v prostředí mateřské školy. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/72739