Original title:
Textura uměleckého výzkumu: Teorie sebereflexivní praxe umění jako vzdělávání
Translated title:
The Texture of Artistic Research: A Self-Reflexive Practice Theory of Art as Education
Authors:
Edwards, Cornelia Helena ; Fulková, Marie (advisor) ; Herzog, Jerneja (referee) ; Duh, Matjaž (referee) Document type: Doctoral theses
Year:
2024
Language:
eng Abstract:
In Czech Tato studie zkoumá transformační potenciál uměleckého výzkumu, když je aplikován učícím se umělcem ve vzdělávacím prostředí. Jak můžeme porozumět metodologii uměleckého výzkumu aplikované učícím se umělcem ve třídě střední školy? Studie sleduje její původ od bakalářského studia přes magisterské až po doktorské studium. Investigace její implementaci do kurikula designu s cílem vytvořit nové poznatky pro učícího se umělce a studenty. Cílem studie je propojit umělecký výzkum a pedagogiku, čerpajíc z oblastí sociologie, fenomenologie a teorie vzdělávání. Použitou metodologií je Umělecký akční výzkum ve spojení s modelem Výzkumu v didaktice k analýze tří případových studií. Výsledky zdůrazňují obohacení vzdělávacích zkušeností prostřednictvím uměleckého výzkumu, podporují reflexivní přístup učících se umělců a obhajují výzkumný přístup ve vzdělávání.
Keywords:
Artistic Research; Practice Theory; Self-Reflexivity; Teaching Artist; Sebereflexe; teorie praxe; Umělecký výzkum; Učící se umělec
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/189003