Original title:
3D aplikace pro platformu Android
Translated title:
3D Application For Android Platform
Authors:
Smejkal, Jakub ; Švub, Miroslav (referee) ; Láník, Aleš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce řeší implementaci 3D aplikace pro platformu Android. Aplikace realizuje simulátor rubikovy kostky. Ovládání je realizováno s pomocí inerciální jednotky plus dalších druhů rozhraní. Pro podporu uživatelova řešení problému Rubikovy kostky je naimplementována i umělá inteligence.
This bachelor thesis addresses the implementation of 3D application for platform Android. Application implements simulator of Rubik's cube. Control is implemented using an inertial unit, plus other types of interfaces. To support the user's solving Rubik's cube problem is implemented an artifi cial intelligence.
Keywords:
Layered algorithm.; OpenGL ES; Platform Android; Quaternion; rotation ArcBall; Rubik's cube; ArcBall rotace; OpenGL ES; Platforma Android; Quaterniony; Rubikova kostka; Vrstvový algoritmus.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/56102