Original title:
Síťová hra: Hon na ponorku
Translated title:
Network Game: Destroy the Submarine
Authors:
Jašek, Petr ; Mlích, Jozef (referee) ; Szőke, Igor (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem jednoduché síťové počítačové hry. Práce popisuje základní schéma vývoje počítačové hry. Je v ní také provedena analýza různých možností síťové implementace. Výstupem práce je počítačový program psaný v jazyce C++. K implementaci síťového rozhraní byla použita knihovna Boost 1.50.0. Síťová komunikace byla implementována jako architektura klient-server s pomocí protokolu UDP. K implementaci grafického rozhraní a zvuku byla použita knihovna Allegro 5.0.7.
This Bachelor's Thesis describes development of a simple network computer game. This thesis describes basic scheme of computer game development. Also an analysis of various implementation of network is made in this thesis. The output of this work is a computer program written in the C++ language. For implementation of the network the Boost 1.50.0 library was used. Network communication was implemented as client-server architecture with usage of the UDP protocol. For implementation of graphics and sound, the Allegro 5.0.7 library was used.
Keywords:
Allegro; C++; client; network communication; network game; server; submarines; Allegro; C++; klient; ponorky; server; síťová hra; síťová komunikace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/55348