Název:
Výstup: coolervoucí důkazní materiál akademicko-onlinové validace
Překlad názvu:
Output: a piece of dope material evidence for academic and online validation
Autoři:
Polách, Jakub ; Zálešák, Jan (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění
Abstrakt: [cze][eng]
Společnost vědění je podle Konrada Paula Liessmanna struktura podléhající určitým politickým a ekonomickým zájmům. V této struktuře je vysokoškolské vzdělávání redukováno pouze na profesní vyučení a potenciál takto nabytých znalostí je měřitelný jen podle toho, jaké je jejich uplatnění na pracovním trhu. Tato situace vede k transformaci industriální společnosti ve společnost, v níž nejde o těžbu surovin, ale vědění. Liessmann mluví o procesu industrializace vědění, v němž průmyslového dělníka podřízenému ekonomickému modelu fungujícímu na principu materiální produkce nahrazuje dělník vědění podřízený ekonomickému modelu operující se symbolickými hodnotami. Vzdělání je podřízeno manažersky řízenému ekonomickému zhodnocení – na vědění jsou aplikovány průmyslové postupy a ve výsledku tak nejde o hodnoty, názory či přesvědčení. Rozhodující význam má zhodnotitelný výstup, coolervoucí důkazní materiál akademicko-onlinové validace. V souvislosti s touto kritikou se bakalářská práce zabývá možnými obsahy vyprázdněného akademického titulu BcA. Komodifikace čehokoliv je v tomto procesu čistě náhodná.
According to Konrad Paul Liessmann, knowledge society is a structure subject to certain political and economic interests. University education, being a part of this structure, is reduced to mere professional training and the potential of knowledge acquired in this manner can be measured only in terms of its usefulness in the labour market. Under these circumstances, industrial society is being transformed into a society focused not on extraction of raw materials but on extraction of knowledge. Liessmann speaks about a process of knowledge industrialization: an industrial worker, subjected to an economic model driven by material production, is replaced by a knowledge worker, subjected to an economic model operating with symbolic value. Education is subjected to management control asserting economic evaluation – knowledge undergoes industrial processing, so that values, opinions and beliefs ultimately have no relevance within the context. What is of utmost importance is the quantifiable output, sick evidence of academic/online validation. In connection to this critique, my BA thesis discusses the possible content of the depleted BcA academic degree. Any sort of commodification occurring in the process is purely coincidental.
Klíčová slova:
akcidentální akademismus; grafický design; hashtagová podstata; instagram centered design (ICD); introspektivní clusterfuck; meme; nevzdělanost; performativní sebeimunizace; photoshop; plakát; rasismus; substrát validace; vektorová hauntologie; zkomprimované epigonství; accidental academism; compressed epigonism; graphic design; hashtag essence; instagram centered design (ICD); introspective clusterfuck; meme; miseducation; performative self-immunization; photoshop; poster; racism; validation substrate; vector hauntology
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/195082