Original title:
Aplikace marketingového mixu ve veřejné správě
Translated title:
Application of marketing mix in public administration
Authors:
Vařbuchta, Petr ; Šmídtová, Martina (referee) ; Dohnal, Radek (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce je zaměřena na marketing, konkrétně na marketingový mix v jeho běžné formě a jeho adaptaci na prostředí veřejné správy v rámci samosprávy. Teoretická část se věnuje základním prvkům marketingu, marketingovému prostředí, získávání informací a jejich analýze i komplexnímu marketingovému mixu. Praktická část se zabývá analýzou faktorů v makroprostředí i mikroprostředí a obsahuje průzkum zaměřený na danou problematiku a návrh vhodných nástrojů marketingového mixu pro územní samosprávný celek.
The bachelor thesis focuses on marketing, specifically on the marketing mix in its common form and its adaptation to the public administration within self-government. The theoretical part deals with the basic elements of marketing, marketing environment, gathering and analysis of information and complex marketing mix. The practical part analyses factors in a macro as well as micro environment and contains a survey focused on the issue and a proposal of appropriate tools of the marketing mix for the self-governing territorial unit.
Keywords:
Marketing; public administration; self-government.; the marketing mix; Marketing; marketingový mix; samospráva.; veřejná správa
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/35244