Home > Academic theses (ETDs) > Doctoral theses > Aplikace dlouhodobého sledování stavebního stavu pro účely hodnocení stávajících zděných železničních obloukových mostů
Original title:
Aplikace dlouhodobého sledování stavebního stavu pro účely hodnocení stávajících zděných železničních obloukových mostů
Translated title:
Long Term Condition Monitoring in Order to Assessment of Existing Masonry Arch Railway Bridges
Authors:
Kůrka, Jan ; Dohnálek, Jiří (referee) ; Tomek, Jan (referee) ; Hobst, Leonard (advisor) Document type: Doctoral theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Práce vychází z aktuálních požadavků na vytvoření standardního postupu při hodnocení stávajících zděných železničních klenutých mostů na základě dlouhodobého sledování jejich stavebního stavu. Hodnocení mostu je součástí každé prohlídky, obzvlášť když v jejím průběhu vyvstanou pochybnosti z důvodu vážných poruch, nárůstu nápravových tlaků nebo nárůstu frekvence dopravy, které mají vliv na bezpečnost konstrukce, bezpečnost dopravy nebo na trvanlivost mostu. Pokud průzkum zděných mostů nemůže zajistit dostatek dat pro aplikaci pravděpodobnostních metod, hledají se další možnosti sběru a vyhodnocování dat pro hodnocení. Významnou alternativou je hodnocení na základě dřívější uspokojivé způsobilosti dle ČSN ISO 13822, kapitola 8.
Thesis rises from an actual needs to make standard of practice for assessment an existing arch railway masonry bridges on the basis of condition long term monitoring. Bridge assessment is a part of any inspection, especially in case of doubts arising during inspections due to heavy defects, increase of axle load or increase of train frequency, which may influence the structural safety, traffic safety or durability of a bridge. There are possibilities for utilization of monitoring results for assessment in case of investigation data absece. An important option is assessment based on satisfactory past performance by ČSN ISO 13822, chapter 8.
Keywords:
arch masonry railway bridges; assessment; defects; long term monitoring; dlouhodobé sledování; hodnocení; poruchy; zděné železniční klenuté mosty
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/20886