Original title:
Výpočet viditelnosti v 3D bludišti
Translated title:
Visibility Determination in 3D Maze
Authors:
Hodes, Vít ; Pečiva, Jan (referee) ; Polok, Lukáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
V práci byla řešena problematika viditelnosti v prostředí jednoduchého 3D bludiště pomocí rozdělení geometrie do BSP stromu a následném výpočtu PVS mezi jednotlivými uzly. Obsahuje popis klíčových algoritmů a postupů k dosažení tohoto cíle a v jádru přáce byly implementované způsoby kreslení změřeny a vzájemně srovnány. Nakonec je nastíněn další možný vývoj projektu a zhodnocení dosažených výsledků.
This work is about solving the visibility problem in the environment of simple 3D maze by means of BSP tree and PVS computation between leaves. It contains description of key algorithms and processes for achieving this goal. In the core of this work were all of the implemented ways of drawing measured and mutually compared. At the end are outlined next possible steps in development and evaluating achieved results.
Keywords:
3D; binary; BSP; leaf; maze; node; OpenGL; partitioning; portal; potential; PVS; set; space; tree; visibility; 3D; binární; bludiště; BSP; dělení; list; OpenGL; portál; potenciální; prostoru; PVS; sada; strom; uzel; viditelnosti
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/56450