Original title:
Rozšířená realita pro deskovou karetní hru
Translated title:
Augmented Reality for Desk Board Game
Authors:
Richter, Jiří ; Sochor, Jakub (referee) ; Beran, Vítězslav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[eng][cze]
Cílem této práce je vytvořit systém, který bude vylepšovat zážitek z hraní deskových a především karetních her, promítáním relevantních multimediálních informací do herního prostoru. V první části jsou popsány přínosy deskových a karetních her. Dále jsou představeny principy rozšířené reality a jejich použití při návrhu takového systému. Navržený systém je rozdělen na tři moduly. Prvním z nich je modul, který analyzuje stav hry na stole v reálném světe --- poskytuje informace o aktivitě hráčů a jaké typy herních objektů se vyskytují na stole. Druhým je modul, který se stará o řízení celého systému, poskytuje uživatelské rozhraní pro kalibraci systému a implementuje stavový prostor hry, pro kterou je systém určen. Třetím je modul, který poskytuje výstup systému --- vytváří multimediální obsah, který je po-té promítnut na stůl, a je relevantní k aktuálnímu stavu hry. Na závěr je navržený systém implementován pro karetní hru Bang, otestována jeho schopnost udržovat krok se stavem hry v reálném světě a provedeno testování na uživatelích.
The aim of this work is to create a system, which will enhance the experience from playing the board and especially the card games, by projecting a relevant multimedia information in a game area. At first, the benefits of card and board games are described. Next, the principles of Augmented reality and their usability during design of such system are presented. The designed system is divided into three modules. First of them is module, which analyze the state of game in the real-world --- provide the information about player activity and the types of game objects which are presented in a game area. Second of them is module, which control whole system, provide user interface for its calibration and implements game state space, for which the system is intended. Third module provides output of the system --- it creates a~multimedia content, which is projected in a game area, and it is relevant to current game state. Finally, the designed system is implemented for card game Bang. Its ability to read the real-world game state is measured and user experience is tested.
Keywords:
deskové hry; detekce karet; kalibrace; karetní hra Bang; karetní hry; klasifikace karet; rozšířená realita; uživatelská zkušenost projekce na stůl; uživatelské rozhraní; augmented reality; board games; calibration; card classification; card detection; card game Bang; card games; projection on table; user experience; user interface
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/84918