Original title:
Rychlá implementace geometrických algoritmů
Translated title:
Fast Implementation of Geometric Algorithms
Authors:
Krba, Martin ; Jošth, Radovan (referee) ; Havel, Jiří (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Jedním z nejčastěji využívaných výpočtů v počítačové grafice je určení kolize mezi paprskem reprezentujícím šíření světla a trojúhelníkem na povrchu objektu v 3D prostoru. A právě jeho časté využití je motivací pro nalezení nejvhodnějších metod při tomto výpočtu. Tato práce obsahuje vysvětlení základů dané problematiky kolizí a testování metod s využitím reálných vstupních údajů pro lepší a přesnější porovnání vhodnosti jejich použití.
One of the most often used calculations in computer graphics is detection of collision between ray of light and triangle on the surface of object in 3D space. This frequent usage is motivation to search for the best methods for this calculations. This thesis contains explanation of basics of this topic and also testing of methods with real input data to better and accurate comparison.
Keywords:
algorithm; intersection; plane; ray; raytracing; triangle; algoritmus; paprsek; průsečík; raytracing; rovina; trojůhelník
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/56198