Název:
Asfaltová směs typu VMT pro ložní vrstvy vozovek s využitím R-materiálu
Překlad názvu:
Using Reclaimed Asphalt Pavement in High Modulus Asphalt Mixture for Binder Asphalt Courses
Autoři:
Klimek, Matěj ; Hýzl, Petr (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá návrhem asfaltové směsi s vysokým modulem tuhosti a vyšším obsahem R-materiálu (obsah 30 %), za použití polymerem modifikovaného asfaltového pojiva (PmB). Cílem práce je pomocí vhodných funkčních zkoušek ověřit, zda směs dosahuje požadovaných vlastností určených technickým předpisem TP 151 Asfaltové směsi s vysokým modulem tuhosti (VMT)[1]. Vybrané zkoušky byly prováděny dle evropských norem řady ČSN EN 12697 Asfaltové směsi – Zkušební metody pro asfaltové směsi za horka. Důležitým cílem této práce je prozkoumání možností dávkování vyšších obsahů R-materiálů do asfaltových směsí.
The bachelor thesis deals with design of high modulus asphalt mixture with using 30 % reclaimed asphalt pavement in combination with polymer modified bitumen. The goal of this thesis is to verify if the mixture reaches the requirements of technical regulations TP 151 [1]. Selected tests were performer in accordance with the European standards ČSN EN 12697 Bituminous mixtures – Test methods for hot asphalt mixtures. Theoretical part of my thesis is focused on possibilities of addition higher amounts of reclaimed asphalt pavement into asphalt mixtures.
Klíčová slova:
Asfaltová směs; asfaltový směs s vysokým modulem tuhosti; ložní vrstva; odolnost vůči nízkým teplotám.; odolnost vůči únavě; polymerem modifikovaný asfalt; R-materiál; Asphalt Mixture; High Modulus Asphalt Mixture; Polymer modified Bitumen; Reclaimed Asphalt Pavment; Resistance to Low Temperature; Resistence to Fatigue; the Binder Course
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/190656