Název:
Ulice Antonína Macka v Brně
Překlad názvu:
Antonína Macka Street in Brno
Autoři:
Kubík, Peter ; Pěknica, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem bakalářské práce je rekonstrukce ulice Antonína Macka v Brně. Ulice se nachází v městské části Brno-Královo Pole. V současné době vede středem ulice vysoký násyp, který dříve sloužil pro vlečky. V dnešní době, se už nepoužívá, a proto v rámci rekonstrukce bude násyp upraven. Stávající ulice Antonína Macka je jednosměrná. Pro zkvalitnění místní dopravy, jsem ulici navrhl jako obousměrně průjezdnou. Také je zde vystavěn příliš dlouhý přechod pro chodce, který při rekonstrukci bude upraven, pro větší bezpečnost chodců dle příslušných norem. Při návrhu rekonstrukce jsem se zaměřil, na zvýšení počtu parkovacích míst ve výše zmíněné ulici. Důležitou součástí práce, bylo také napojení se na stávající okružní křižovatku, která se napojuje na ulici Sportovní. Uvažované byly 3 varianty řešení z kterých se nakonec vybrala jedna na podrobnější zpracování.
The aim of the bachelor thesis is the reconstruction of Antonína Macka Street in Brno. The street is located in Brno-Královo Pole district. Currently, there is a high embankment in the middle of the street, which was used by local railway. Currently railway connection is removed and therefore the embankment will be modified as part of the reconstruction. The existing Antonína Macka Street is designed as one-way street. To improve local traffic, I designed the street as two-way. There is also an excessively long pedestrian crossing, which will be modified during the reconstruction, for greater pedestrian safety according to the relevant standards. When designing the reconstruction, I focused on increasing the number of parking spaces in the above-mentioned street. An important part of the work was also the connection to the existing roundabout, which connects to Sportovní Street. 3 variants of the solution were considered, from which one was finally chosen for more detailed design.
Klíčová slova:
chodci; chodník; hmatové úpravy; Násyp; parkovací místa; vsakovací dlažba; zatravňovací dlažba; zelený pás; zklidnění dopravy; drainage paving; Embankment; footway; grasscrete; green verge; parking spaces; pedestrian traffic; tactile paving; traffic calming
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/198535