Original title:
Přehrávač skladeb pro iPhone pro výukové účely
Translated title:
Player for iPhone for Educational Purposes
Authors:
Klobása, Jiří ; Polok, Lukáš (referee) ; Beran, Vítězslav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá návrhem a implementací mobilní aplikace pro zařízení iPhone, která slouží jako přehrávač hudebních skladeb. Aplikace pracuje s metainformacemi ke skladbě a navrhuje jejich využití při procesu memorizace. Práce je rozdělena do kapitol, kde jsou postupně popisovány vlastnosti cílové platformy iOS, návrh uživatelského rozhraní a jeho testování, zásady tvorby počítačové hudby a zvuku. Jádrem práce je návrh uživatelského rozhraní aplikace společně se strukturou a využitím metainformací ke skladbě. Závěrem práce je popsána realizace výsledné aplikace, provedené testy a další možnosti jejího rozšíření.
This thesis deals with the design and implementation of mobile application for iPhone that serves as a music player. The application works with meta-information to a music song and suggests their use in the process of memorization. The thesis is divided into chapters, starting with the characteristics of the target platform iOS, user interface design and its testing, principles of creating computer music and sound. The core of this thesis is to design a user interface along with the structure and use of meta-information related to a song. At the end of the thesis there is described the implementation of the application, the tests performed and possibilities for further improvements of the application.
Keywords:
iOS; iPhone; memorization; mobile application; music; player; songs; sound; user interface; hudba; iOS; iPhone; memorizace; mobilní aplikace; přehrávač; skladby; uživatelské rozhraní; zvuk
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/55059