guest ::
login
Digital Repository
Search
Submit
Help
About
Home
>
Academic theses (ETDs)
>
Master’s theses
> Návrh železničního mostu s extrémně stlačenou stavební výškou podle Mostního vzorového listu (MVL) 115
Information
Files
Original title:
Návrh železničního mostu s extrémně stlačenou stavební výškou podle Mostního vzorového listu (MVL) 115
Translated title:
Design of a railway bridge with an extremely compressed construction height according to MVL 115
Authors:
Svoboda, Petr
;
Šoukalová, Gabriela
(referee) ;
Kožik, Libor
(advisor)
Document type:
Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze
Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract:
[cze]
[eng]
Cílem diplomové práce bylo statické a ekonomické srovnání tří variant železničních ocelových mostů s extrémně stlačenou stavební výškou podle Mostního vzorového listu (MVL) 115. Všechny mostní varianty měly přemosťovat překážku o délce 10,5 metrů. Pro všechny varianty byl vytvořen 3D model v programu RFEM. Mostní varianty byly posuzovány na stálá zatížení, zatížení od železniční dopravy a další podstatná zatížení. Varianta, která vyšla cenově nejlépe byla poté posouzena znovu podrobněji v rámci samostatného statického výpočtu.
The aim of the thesis was a static and economic comparison of three variants of railway steel bridges with extremely compressed construction height according to the Bridge Model List (MVL) 115. A 3D model was created in RFEM for all variants. The bridge alternatives were evaluated for permanent loads, loads from rail traffic, and other significant loads. The option that came out best in terms of cost was then reassessed in more detail as part of a separate structural calculation.
Keywords:
3D model
;
bearings
;
bridge
;
bridge deck
;
coating surfaces
;
comparison of variants
;
crossbar
;
deflection
;
dynamic analysis
;
extremely compressed building height
;
fatigue
;
load capacity
;
main beam
;
master thesis
;
plate
;
price comparison
;
railway bridge
;
railway loading
;
reinforcements
;
serviceability limit state
;
steel
;
steel structure
;
stresses
;
ultimate limit state
;
weight
;
3D model
;
cenové srovnání
;
diplomová práce
;
dynamická analýza
;
extrémně stlačená stavební výška
;
hlavní nosník
;
hmotnost
;
ložiska
;
mezní stav použitelnosti
;
mezní stav únosnosti
;
most
;
mostovka
;
napětí
;
nátěrové plochy
;
ocel
;
ocelová konstrukce
;
plech
;
průhyb
;
příčník
;
srovnání variant
;
výztuhy
;
zatížení železniční dopravou
;
zatížitelnost
;
únava
;
železniční most
Institution:
Brno University of Technology (
web
)
Document availability information:
Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library.
Original record:
https://hdl.handle.net/11012/244785
Permalink:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-600354
The record appears in these collections:
Universities and colleges
>
Public universities
>
Brno University of Technology
Academic theses (ETDs)
>
Master’s theses
Record created 2024-04-02, last modified 2024-04-03
Similar records
No fulltext
Export as
DC
,
NUŠL
,
RIS
Share