Original title:
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Translated title:
The Students themselves - Student Center Poříčí
Authors:
Kundrát, Petr ; Foretník, Jan (referee) ; Havliš, Karel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury Abstract:
[cze][eng]
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit originální dům pro mladé lidi, který však obstojí i ve výhledu budoucnosti ( využití pro bydlení začínajících rodin apod.). Koncept je založen na doplňení nároží mezi budovami, následném prolomení ostrého cípu, vytvořením veřejného předprostoru a vložením dynamické hmoty samotného objektu. Dynamická hmota se stala základem, a vznikla tak fungující směsice různě členěných pokojů a společenských prostor, které tak postrádají stereotyp. Cílem je kvalitní studentské bydlení a rychlý a jednoduchý proces socializace obyvatel. Celková myšlenka různorodosti prostor je doplněna alternativou experimentálních pokojů, kdy mají studenti možnost si své bydlení měnit a tvořit sami.
The main goal of bachelor project was to create original multifunction building for young people with quality for future (living starting families etc.). Concept is based on to continue the street line and close the edge space among the buildings. Then to break it into and make a public space like a part of building. In the last step to fill the space with dynamic matter of building. The dynamic matter becomes basic and therefore it´s huge mix of different spaces without stereotype. The goal is high-quality living space and quick and easy process of socialization. This all is taking to the peak with idea about experimental flats which are giving the chance to change the space right according to the inhabitants wishes.
Keywords:
Students themselves - Student´s centre Poříčí; Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/229