Original title:
Elektronický prodej vstupenek
Translated title:
E-commerce of Entrance Tickets
Authors:
Lacman, Petr ; Kolář, Vít (referee) ; Dvořák, Jiří (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce shrnuje současný stav elektronického prodeje vstupenek, analyzuje výhody a rizika, která elektronický prodej vstupenek přináší divákům i provozovatelům kulturních zařízení a uvádí přehled dostupných internetových platebních systémů. V diplomové práci je navrženo možné zlepšení elektronického prodeje vstupenek pro Městské divadlo Brno, které vychází z důkladné analýzy současného stavu za využití metod strategického managementu. Na základě údajů komerčního oddělení a managementu divadla jsou v diplomové práci analyzovány zásadní vnitřní i vnější faktory pomocí SLEPT a SWOT analýzy a Porterova modelu konkurenčních sil.
This master thesis deals with e-commerce of entrance tickets. Current reservation and sale systems of entrance tickets are described, advantages and risks of those systems are described from the customer point of view and management point of view. Improvement of e-commerce of entrance tickets implemented in Brno City Theatre is suggested based on detailed analysis of internal and external factors, which are defined with usage of SLEPT, SWOT analysis and Porter model of competition.
Keywords:
Brno City Theatre; E-commerce; electronics payment systems; entrance tickets; SLEPT; SWOT; elektronické platební systémy; Elektronický prodej; Městské divadlo Brno; SLEPT; SWOT; vstupenka
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/2092