Original title:
Podnikatelský záměr – Vybudování prodejny s produkty značky Apple
Translated title:
Business Plan – Building Brand Store With Apple Products
Authors:
Viktorin, Ondřej ; Trunečková, Markéta (referee) ; Koleňák, Jiří (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Cílem diplomové práce je vypracování podrobné analýzy pro podnikatelský záměr vybudování prodejny s produkty značky Apple. V analytické částí je zkoumán vybraný trh a také podmínky za kterých je možné vybudovat oficiální Apple prodejnu. Zpracovaný podnikatelský záměr vychází z reálných údajů, dotazníku a zkušeností odborníka v oboru a snaží se co nejpřesněji určit úspěšnost podnikání. Ve finančním plánu jsou zahrnuty potřebné výdaje a plánované zisky, které ve dvou variantách ukazují jaké podmínky je třeba splnit pro dosažení zisku.
The aim of this thesis is to draw up a detailed analysis of a business plan to build retail brand store with Apple products. The analytical part of this thesis is devoted to the selected market and to the conditions to build official Apple store. Processed business plan is based on real data, questionnaire and expert´s experiences in the field and try to determine the success of the business as precisely as possible. The financial plan includes necessary expenses and planned profits which shows in two versions what conditions must be done to achieve a profit.
Keywords:
AAR; Apple; APR; business plan; CDS; financial plan; market analysis.; AAR; analýza trhu.; Apple; APR; CDS; finanční plán; podnikatelský záměr
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/7096