Original title:
Návrh palivového systému formulového vozidla
Translated title:
Formula Car Fuel System Design
Authors:
Rubíček, Pavel ; Svída, David (referee) ; Ramík, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Palivový systém je velice důležitou součástí vozidla a motoru. Jeho hlavní funkcí je dodávat do motoru palivo, které se mísí se vzduchem. Tato práce se zabývá návrhem palivového systému pro vůz kategorie Formule student. V první části práce je seznámení se soutěží Formula student. V další části jsou popsány možnosti konstrukce palivových systémů a možné volby jednotlivých komponent. Tyto možnosti nám omezují pravidla FSAE, která jsou v další kapitole. Následují hlavní kapitoly, které se zabývají samotným návrhem palivového systému a analýzou vybraných komponent. Poslední částí práce jsou kapitoly, které pojednávají o možnostech výroby dílů a následném zakomponování palivového systému do vozu.
The fuel system is a very important part of the vehicle and the engine. The main function is to deliver the fuel- air mixture into the engine cylinder. This thesis describes the design of the Formula student car fuel system. The first part is an introduction to Formula Student competitions. The next section describes the options of the fuel systems structure and options for individual components. Those rules limit the possibilities for us FSAE that in the next chapter. The following parts are major chapters dealing with the actual design of the fuel system and analysis of selected components. The last part are chapters that deal with the production possibilities of parts and subsequent incorporation into the fuel system of the car.
Keywords:
carbon fiber composite; Formula Student; fuel; Fuel system; fuel tank; Formule Student; nádrž; palivo; Palivový systém; uhlíkový kompozit
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/39657