Original title:
Zvyšování výkonnosti společnosti pomocí benchmarkingu
Translated title:
The Use of Benchmarking for an Increase of the Performance of the Company
Authors:
Hicl, Lukáš ; Jakubcová, Marie (referee) ; Bartoš, Vojtěch (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá využitím benchmarkingu u vinařské společnosti Baloun. První část práce shrnuje teoretická východiska tohoto tématu. V praktické části je pak provedena analýza současné situace dané firmy a jejího nejbližšího konkurenta, a to pomocí finanční analýzy, analýzy marketingového mixu a matice SWOT. Na základě zjištěných údajů jsou identifikovány možné oblasti zlepšování a navrženy konkrétní doporučení pro vyhodnocovaný podnik.
This thesis deals with using of benchmarking for the selected wine company Baloun. In the fist part there is given theoretical framework of this topic. The practical part contains analysis of the current situation of the Baloun winery and its closest competitior – there are included financial analysis, analysis of marketing mix and SWOT analysis. Based on the analysis there are proposing measures, which will contribute to improving business performance.
Keywords:
Benchmarking; competitive advantage; financial analysis; marketing mix; performance; SWOT analysis; Benchmarking; finanční analýza; konkurenční výhoda; marketingový mix; SWOT analýza; výkonnost
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/26528