Original title:
Použití statistických metod pro analýzu cestovního ruchu na Jesenicku
Translated title:
Use of Statistical Methods in Analyzing Tourism in the Jeseník Region
Authors:
Hořava, Zdeněk ; Stoličný‚, Peter (referee) ; Novotná, Veronika (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem této bakalářské práce je statistická analýza současného stavu cestovního ruchu na Jesenicku. Teoretická část popisuje jednotlivé statistické metody, dále pak rozebírá základní pojmy cestovního ruchu a marketingu cestovního ruchu. Praktická část je věnována analýze současného stavu rozvoje cestovního ruchu na Jesenicku. Analýza má tři hlavní části. První je analýza cestovního ruchu pomocí časových řad, např. přírodní podmínky, kulturní a historické památky, doprava nebo ubytování. Druhá polovina analytické části se týká statistického zpracování dat z dotazníku. Výsledky analýzy jsou shrnuty ve SWOT analýze turistické oblasti Jeseníky. Poslední část práce obsahuje doporučení pro rozvoj cestovního ruchu na Jesenicku.
The aim my bachelor`s thesis is the statistic analysis of the current state of tourism in the Jeseník region. The theoretical part describes individual statistical methods and discusses basic concepts of tourism and marketing of tourism. The practical part is devoted to analyzing the current state of tourism development in the Jeseník region. The analysis has three main parts. First is the analysis of tourism using time series for example: natural codition, culture and historici monuments, transport infrastructure or accommodation. The sekond part of the analysis containes the statistical data processing of the questionnaires. The results are summarized in the SWOT analysis of the Jeseník region. The last part contains recommendations for tourism development in the Jeseník region.
Keywords:
Analysis; internet question-form; Jeseník region; sociological research; statistic; statistical methods; time series; tourism development; tourism marketing; Analýzy; cestovní ruch; internetový dotazník; marketing cestovního ruchu; region Jeseníky; sociologický výzkum; statické metody; statistika; časové řady
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/829