Original title:
Demonstrační úlohy s KNX/EIB
Translated title:
Demonstration examples with KNX/EIB
Authors:
Křivka, Martin ; Zuth, Daniel (referee) ; Marada, Tomáš (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce vznikla jako podpora do výuky předmětu automatizace budov na Ústavu automatizace a informatiky fakulty Strojního inženýrství Výsokého učení technického. Cílem práce bylo podrobně se seznámit s prvky inteligentní elektroinstalace ABB i-bus® KNX/EIB a vytvořit laboratorní úlohy vhodné do výuky. Následně pomocí komunikačího modulu DataLab IF/EIB propojit sběrnici KNX/EIB se systémem Control Web a v tomto prostředí vytvořit vizualizaci stavu těchto přístrojů. Dále pomocí komunikačního modulu CM EIB/KNX propojit sběrnici KNX/EIB s programovatelným automatem LOGO! a vytvořit další laboratorní úlohu.
This diploma thesis was created as a support for Building automation course, at the Institute of Automation and Computer Science of the Faculty of Mechanical Engineering at Brno University of Technology. The aim of this diploma thesis is to get acquainted with elements of intelligent electrical ABB i-bus® KNX/EIB and create tasks suitable for laboratory teaching. Subsequently, use the communication module DataLab IF/EIB to connect KNX/EIB with Control Web system and create in this environment visualization of the status of these devices. Furthermore, using the communication module CM EIB/KNX to connect KNX/EIB with the programmable controller LOGO! and create additional laboratory task.
Keywords:
ABB; CM EIB/KNX.; ControlWeb; DataLab IF/EIB; education board; ETS; i-bus; intelligent installation system; KNX/EIB; LOGO!; LOGO! Soft Comfort; ABB; CM EIB/KNX.; ControlWeb; DataLab IF/EIB; ETS; i-bus; inteligentní elektroinstalace; KNX/EIB; LOGO!; LOGO! Soft Comfort; výukový panel
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/5666