Název:
Nové přístupy v úloze kolportéra novin
Překlad názvu:
New challenges for the newsvendor problem
Autoři:
Kučera, Jiří ; Popela, Pavel (oponent) ; Hrabec, Dušan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se věnuje úloze kolportéra novin s marketingem. V úvodu práce je uveden základní model úlohy kolportéra novin a jsou diskutovány různé modifikace základní úlohy. V další části je základní model rozšířen přidáním marketingu. V úloze s marketingem je ukázáno nalezení optimálního řešení pro aditivní a multiplikativní podobu poptávky a jsou ukázány výsledky pro jeden vybraný modelový příklad. Reálné aplikace modelu s marketingem jsou poté popsány v závěrečné části celé práce, kde jsou pro některé z aplikací také graficky ukázány efekty marketingu na reálných trzích.
This bachelor thesis focuses on the newsvendor problem with marketing. The first part deals with basic newsvendor problem and various modifications of the basic problem are discussed. In the following part the basic problem is modified by adding marketing and then the process of finding the optimal solution for an additive and mupliplicative form of demand is demonstrated. In this part the result for chosen model of additive case of demand is also presented. Real life applications of the newsvendor problem with marketing are then described at the end of the thesis. For some of these applications the impacts of marketing on real life markets are demonstrated.
Klíčová slova:
marketing.; optimalizace; Úloha kolportéra novin; marketing.; Newsvendor problem; optimization
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/191790