Original title:
Pětiválcový řadový vznětový motor s vyvažovací jednotkou
Translated title:
Five-cylinder in-line diesel engine with balancing unit
Authors:
Navrátil, Zdeněk ; Ramík, Pavel (referee) ; Píštěk, Václav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce na téma: Pětiválcový řadový vznětový motor s vyvažovací jednotkou se zabývá rozborem vyvážení možných variant uspořádání klikového hřídele, analýzou uspořádání vývažků, návrhem vyvažovacího hřídele, konstrukčním návrhem klikového hřídele, výpočtem vlastní frekvence, výpočtovou kontrolou klikového hřídele z hlediska torzních kmitů a návrhem dynamického torzního tlumiče.
his diploma work themed: Five-cylinder in-line Diesel engine with balancing unit is dealing with analysis of balancing possible alternatives of arranging crankshaft, analysis of arranging counterweight, concept of balancing shaft, engineering design of crank-shaft, calculation of frequency, computational control of crank-shaft in light of torsional oscillations and proposal of dynamic pendulum damper.
Keywords:
balancing shaft; crankshaft; in-line five-cylinder diesel engine; torsional vibrations damper; klikový hřídel; tlumič torzních kmitů; vyvažovací hřídel; řadový pětiválcový naftový spalovací motor
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/7717