Original title:
Brzdový systém formule Student
Translated title:
Formula Student Braking System
Authors:
Trna, Lukáš ; Kučera, Pavel (referee) ; Blaťák, Ondřej (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Cílem této diplomové práce je podat jejímu čtenáři komplexní informace, vedoucí k návrhu komponent brzdového systému, určeného pro závodní vozy kategorie formule Student. Zpracování je rozděleno do čtyř hlavních úseků. První část popisuje základní součásti brzdových systémů, s plynulým navázáním na rozbor brzdového systému u současně používaného vozu formule Student Dragon 1. V druhé, obsáhlejší části je provedeno dimenzování brzdového systému vozu formule Student Dragon 2, zohledňující získané poznatky z první generace vozu. Na základě měření a výsledků výpočtů, se třetí část zabývá návrhem konkrétních součástí brzdového systému, určeného pro druhou generaci vozu. Závěr diplomové práce je věnován návrhu modelu brzdového třmenu a jeho následné MKP analýze.
Describe entire information about design of respective component in Formula (category Student) braking system is object of this thesis. Processing is divided to four main areas. The first one describes basic components in braking system, which goes on analysis of braking system in present used Formula Student Dragon 1. The second one, more spread part, consists of braking system proportioning for Formula Student Dragon 2, respecting pieces of knowledge from first generation Formula. The third part involves design single components of braking system for second generation Formula. This design is supported by measurements and results of calculations. The conclusion of master thesis involves design of caliper model and its FEM analysis.
Keywords:
brakes; Braking system; formula student; Brzdový systém; brzdy; formule student
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/12739