Original title:
Vizualizace výstupu z řečových technologií pro potřeby kontaktních center
Translated title:
Vizualization of Outputs from Speech Technologies for Contact Centers
Authors:
Zhezhela, Oleksandr ; Szőke, Igor (referee) ; Schwarz, Petr (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá vizualizací dat získaných pomocí řečových technologií pro potřeby kontaktních center. Jsou prozkoumány metody získávání informaci z řečových signálů a existující nástroje, které řeší podobné úlohy. Je analyzován rozsah dat, která lze z řečových technologií získat. Procesy a standardy používané v kontaktních centrech. Na základě požadavků pracovníků kontaktních center bylo implementováno uživatelské rozhraní pro vizualizaci dat a audio přehrávačznázorňující řečová data. Získané poznatky a řešení byly implementovány do nástroje Speech Analytics Server (SPAS).
The thesis is aimed on visualisation of data mined by speech processing technologies. Some methods speech data extraction were studied and technologies for this task were analysed. The variety of meta data that can be mined from speech was defined. Were also examined existing standards and processes of call centres. Some requirements for the user interface were gathered and analysed. On that basis and after communication with call centre employees there was defined and implemented a concept for speech data visualization. Gained solutions were integrated into Speech Analytics Server (SPAS).
Keywords:
call center; human operator.; keyword spotting; quality control; speech processing; speech recognition; Speech technologies; visualization; audio přehrávač; kontaktní centrum; kontrola kvality.; rozpoznávání kličových slov; rozpoznávání řeči; vizualizace; zpracování řeči; Řečové technologie
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53284