Original title:
Konkurenční strategie firmy
Translated title:
Corporate Competitive Strategy
Authors:
Čech, Petr ; Mátl, Roman (referee) ; Bartes, František (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zaměřuje na vytvoření konkurenční strategie střední firmy působící ve strojním průmyslu. Práce analyzuje současný stav a celkové vnitřní prostředí ve vztahu k prostředí vnějšímu. Za pomocí stanovených cílů a konkurenčních výhod navrhuje konkurenční strategii a její časovou implementaci.
The aim of the diploma thesis is to create competitive strategy of a middle-size company working in mechanical industry. The thesis analysis the current state and the internal factors of the analyzed firm with respect to the external factors. The competitive strategy and its implementation are suggested on the base of defined firm´s target and competitive advantages.
Keywords:
battle; Business secret; competition; information; mission; scheme; strategic analysis SWOT; strengths and weaknesses of the company; inforamce; konkurence; Obchodní tajemství; poslání; silné a slabé stránky podniku; strategická analýza SWOT; střet; vize
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/16573