Název:
Návrh zajištění stavební jámy hloubeného úseku tunelu na vysokorychlostní trati Brno-Přerov
Překlad názvu:
Design of sheeting on a excavated section of tunnel on a high-speed line Brno-Přerov
Autoři:
Umlauf, Jiří ; Boštík, Jiří (oponent) ; Miča, Lumír (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
V první části práce jsou navrženy čtyři varianty zajištění stavební jámy hloubeného úseku tunelu. Jedná se o hřebíkovaný svah, pilotovou stěnu, hřebíkovaný svah v kombinaci s pilotovou stěnou a záporové pažení. Pro tyto konstrukce je v další části vypracována ekonomická analýza a je vybrána nejvýhodnější varianta. Vybraná konstrukce je následně podrobně analyzována. Podrobné řešení je provedeno metodou konečných prvků v programu PLAXIS. Jako materiálový model je vybrán Hardening Soil, kdy vstupní parametry byly stanoveny pomocí empirických vztahů z odborné literatury. Chování neogenních jílu, ve kterých je konstrukce navrhována, je uvažováno jako neodvodněné, typu Undrained A. V poslední části práce je popsán technologický postup provádění této konstrukce.
In first part of the thesis are proposed four variants of retaining structures for deep excavation of cut-and-cover tunnel part. It is nailed slope, pile wall, nailed slope in combination with pile wall and soldier pile wall. For those structures is in following part carried out an economic analysis and the most cost effective variant is chosen. Chosen structure is further analyzed in next part. This analysis is carried out with finite element method in software PLAXIS. As a material model is chosen Hardening Soil model and input parameters were determined by empiric formulas from literature. Behavior of neogene clays, in which is the structure designed, is considered as undrained, by type Undrained A. In the last part of the thesis is described technological procedure of construction this retaining structure.
Klíčová slova:
GEO5; Hardening Soil; Hřebíkovaný svah; metoda závislých tlaků; MKP; neogenní jíl; pilotová stěna; rozpočet; Undrained A; záporové pažení; budget; FEM; GEO5; Hardening Soil; Nailed slope; neogene clay; pile wall; soldier pile wall; subgrade reaction approach; Undrained A
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/184230