Original title:
Podnikatelský záměr
Translated title:
Business Plan
Authors:
Havránek, Lukáš ; Dombek, Petr (referee) ; Veselý, Josef (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce si klade za cíl poskytnout informace umožňující úspěšný vstup společnosti GrowJOB s.r.o. na rakouský trh. GrowJOB vzdělává ředitele a manažery českých firem v oblasti konkurenceschopnosti, pomáhá jim v růstu a tuto činnost vykonává od roku 2006. V práci se věnuji teoretickému zázemí tvorby podnikatelského záměru, analýze vnitřního i vnějšího prostředí společnosti a posléze přecházím ke konkrétním návrhům postupu expanze včetně detailního finančního plánu. Klíčovou konkurenční výhodou společnosti je, že vychází z nových vědeckých poznatků v oblasti rozhodovacích procesů zákazníků (behaviorální ekonomie, neuroekonomie) a přenáší je do každodenního fungování firem.
The Bachelor’s thesis aims to provide necessary information for successful expansion of GrowJOB institute to Austria. Since 2006 GrowJOB has been educating CEOs and other executives of Czech companies in the field of competitiveness and been helping them grow stronger among their competitors. In the thesis I describe theoretical background of business plan creation and analyze both internal and external environment. Then I focus on individual steps of the expansion and provide a detailed financial plan as well. The most robust competitive cutting edge of the company is that it takes advantage of new scientific findings in the field of decision-making processes (behavioral economics, neuroeconomics) and brings them to everyday life of firms.
Keywords:
Austria; behavioral economics; branding; business plan; communication; Competetivness; consulting; corporate identity; decision making; education; expansion; marketing; promotion; prospecting; self-development.; vision; behaviorální ekonomie; branding; byznys plán; consulting; expanze; firemní identita; komunikace; konkurenceschopnost; konzultace; manažerské poradenství; marketing; osobní rozvoj; Podnikatelský záměr; poradenství; propagace; prospecting; Rakousko; rozhodovací proces; vize; vzdělávání; školení.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/11620