Original title:
Možnosti elektronického obchodu při nákupu nových automobilů
Translated title:
E-commerce Options of Purchasing a New Car
Authors:
Hamplová, Veronika ; Lacman, Petr (referee) ; Dvořák, Jiří (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce obsahuje komplexní analýzu prodeje nových automobilů přes internet. Pro celkovou analýzu vnějšího a vnitřního prostředí je použita metoda SLEPTE a SWOT. Pro zjištění názoru na zavedení tohoto nového způsobu prodeje byl použit marketingový průzkum. Pozorován a hodnocen byl také současný stav webových stránek společností. Tyto stránky jsou velmi důležité při zavádění elektronického prodeje nových automobilů.
This master thesis includes a comprehensive analysis of the new car sales via the internet. The SLETPE and SWOT analyses were used for the overall analysis of the external and internal environment. The opinion about this new way of selling cars was inspected by marketing research. The current websites of companies are described and assessed, because of the importance for the implementation of e-commerce.
Keywords:
accessibility and usability of websites; BMW; Dacia; E-commerce; marketing research; sales of the new car; SLEPTE analysis; SWOT analysis; web layout; Škoda; BMW; Dacia; Elektronický obchod; marketingový průzkum; prodej nových automobilů; přístupnost a použitelnost webových stránek; rozvržení webové stránky; SLEPTE; SWOT; Škoda
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/21167