Original title:
Analýza metodiky pro navrhování pražcového podloží
Translated title:
Analysis of the procedure for design of trackbed
Authors:
Svobodová, Nikola ; Břešťovský,, Petr (referee) ; Plášek, Otto (advisor) Document type: Master’s theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na analýzu současné metodiky SŽ pro navrhování konstrukce pražcového podloží s ohledem na deformační odolnost konstrukce, její porovnání s metodikou vrstevnatého poloprostoru, používanou v silničním stavitelství, a metodou konečných prvků. Zabývá se různými způsoby stanovení deformační odolnosti železničního spodku.
The diploma thesis focuses on analysing the current Railway Infrastructure Administration methodology for designing the sleeper substructure concerning the construction's deformation resistance, its comparison with the multi-layered method, which is used in the road engineering and finite element method. It deals with various methodologies of determining the deformation resistance of the track substructure.
Keywords:
DORNII method; edometric test; finite element method; impact load test; Multi-layered method; PLAXIS 3D; shear test; soil mechanics.; static load test; edometrická zkouška; mechanika zemin; metoda DORNII; metoda konečných prvků; Metoda vrstevnatého poloprostoru; PLAXIS 3D; rázová zatěžovací zkouška; smyková zkouška; statická zatěžovací zkouška
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/196011