Original title:
Konkurenční strategie firmy
Translated title:
Corporate Competitive Strategy
Authors:
Vyskočilová, Monika ; Stružková, Martina (referee) ; Bartes, František (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na vytvoření konkurenční strategie společnosti, která působí v oblasti prodeje šperků a hodinek. Práce analyzuje současnou situaci podniku, zkoumá faktory vnějšího prostředí, působící na podnik i jednotlivé procesy uvnitř podniku. Prostřednictvím cílů a nalezených konkurenčních výhod vede práce k návrhu konkurenční strategie a její implementaci v čase.
The diploma thesis is focused on creating a competitive strategy that is active in sales of jewelry and watches. The thesis analyzes the current situation of the company, examines the environmental factors acting on the company or individual processes within the enterprise. Through the goals and results of competitive advantage is leading the work to design a competitive strategy and its implementation over time.
Keywords:
Competition; competition advantage; Competition strategy; Value chain; hodnotový řetězec; Konkurence; konkurenční strategie; konkurenční výhoda
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/615