Original title:
Rekonstrukce železniční tratě Olomouc - Šumperk v km 19,695 - 22,7 včetně technologie prací
Translated title:
Reconstruction of Track Section Olomouc - Šumperk in 19,695 - 22,7 Section with Technological Procedure of Works Design
Authors:
Blaňková, Monika ; Wrana, Radim (referee) ; Svoboda, Richard (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem úpravy geometrických parametrů koleje a rekonstrukcí železničního svršku na trati Olomouc – Šumperk v úseku km 19,695 – 22,700. Při rekonstrukci je potřeba řešit železniční přejezdy podle platných předpisů a obnovu odvodnění tratě. Cílem práce je také rekonstrukce nástupiště Troubelice zastávka a návrh nové zastávky Troubelice – střed. Součástí práce je i provedení technologie práce.
This bachelor thesis is focused on the design of the modification of the geometric parametes of the track and the reconstruction of the railway superstructure on the Olomouc – Šumperk line on the section km 19,695 – 22,700. During the reconstruction it is also necessary to solve railway crossing according to the regulations and the recontruction of the drainage. The other goal of the thesis is the recontruction of the Troubelice zastávka platform and the design of the new railway station Troubelice – střed. It alse contains the implementation of the technology of work.
Keywords:
drainage; platform.; railway substructure; railway superstructure; Railway track; reconstruction; track geometry parametrs; geometrické parametry koleje; nástupiště.; odvodnění; rekonstrukce; Železniční trať; železniční spodek; železniční svršek
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/84402