Original title:
Konkurenční strategie firmy
Translated title:
Corporate Competitive Strategy
Authors:
Požárová, Tereza ; Rompotl, Jaroslav (referee) ; Bartes, František (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá konkurenční strategií firmy působící na trhu služeb. Práce poskytuje analýzu současného stavu a zkoumá vnější a vnitřní prostředí. Na základě zjištěných informací podává návrh na zlepšení konkurenční strategie. Účelem navržených zlepšení je dosažení podnikových cílů.
The diploma thesis deals with corporate competitive strategy of firm operating on services market. The thesis provides the analysis of the current state and it submit a proposal for improvement of the competitive strategy based on detected information. The proposed improvements are aimed at achieving of corporate goals.
Keywords:
analysis; competition; competitive advantage; competitiveness; corporate goals; market; Porter; strategy; SWOT method; analýza; konkurence; konkurenceschopnost; konkurenční výhoda; metoda SWOT; podnikové cíle; Porter; strategie; trh
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/81875