Original title:
Úprava křižovatky silnic I/11 x II/474 v Těrticku
Translated title:
Adjusting the intersection of roads I/11 x II/474 in Těrticku
Authors:
Kortová, Anna ; Matuszková, Radka (referee) ; Smělý, Martin (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Práce je zaměřena na úpravu křížení silnic I/11 a II/474 v Těrlicku s podmínkou zachování pravého odbočovacího pásu, který je součástí motocyklového okruhu. Cílem této práce je zvýšení přehlednosti, snížení nehodovosti a vyřešení zachování pravého odbočovacího pásu. Práce vycházela z dat, získaných aktuálním měřením intenzity, které byly zpracovány do kartogramu. Výsledkem práce je návrh, který zajistí bezpečnější napojení silnice II/474 při nenarušení plynulosti dopravy na hlavní komunikaci. Návrh snižuje nebezpečnost řešeného úseku přetvořením geometrického uspořádání křižovatky, který odpovídá posouzení na kapacity a rozhledové plochy.
Thesis is focused on adjustment for crossing of roads I/11 and II/474 in Těrlicko with condition to preserve right off lane, which is part of motorcycle circuit. Purpose of this thesis is to increase lucidity, to decrease accident rate and to solve preservation of right off lane. Thesis was based on data acquired from actual measurements of intensity which were compiled into cartogram. Result of thesis is design which ensure safer connection of the road II/474 with no traffic fluency disruption to serviceroad. Design decreases dangerousness of solved section with transformation of crossroads geometric arrangement, which corresponds to assessment for capacity and for viewpoints areas.
Keywords:
built-up area; pedestrian crossing; reconstruction; road; T intersection; urban road; místní komunikace; obec; přechod pro chodce; rekonstrukce; silnice; styková křižovatka
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/34949