Original title:
Optimalizace kyvadlové nápravy automobilu
Translated title:
Optimization of Vehicle Semi-Trailing Arm Suspension
Authors:
Vávra, Radek ; Blaťák, Ondřej (referee) ; Hejtmánek, Petr (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá optimalizaci zadní kyvadlové nápravy automobilu Škoda 130 RS. Hlavním cílem této práce je snížení hmotnosti zavěšení. Je provedena kinematická analýza a optimalizace kinematiky. Konstrukční část spočívá v návrhu zavěšení na základě silových účinků působících na kolo. Poslední část práce se zabývá analýzou napjatosti nového zavěšení.
This thesis is concerned with the design of Škoda 130 RS rear Semi-Trailing Arm Suspension and fixtures on the body. The main requirement of this thesis is to reduce weight of suspension. It is carried out the kinematic analysis and optimization of the kinematic. The construction part of this thesis provides a design of suspension based on the analysis of forces acting on the car wheel. Last part of the thesis includes of new rear suspension stress analysis.
Keywords:
Axle; fixture; geometry.; Semi-Trailing Arm Suspension; geometrie.; kyvadlová úhlová náprava; Náprava; úchyt
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/39630