Original title:
Algoritmy prediktivního řízení elektrických pohonů
Translated title:
Electrical Drives Predictive Control Algorithms
Authors:
Mynář, Zbyněk ; Vavřín, Petr (referee) ; Václavek, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá algoritmy prediktivního řízení střídavých pohonů. V úvodní části se nachází shrnutí současného stavu teorie a dále popis a zařazení nejvýznamnějších prediktivních algoritmů. Zvláštní kapitola je věnována algoritmu lineárního prediktivního řízení založeného na modelu (lineární MPC). Hlavní přínos této práce pak spočívá v představení dvou nových prediktivních algoritmů pro řízení PMSM motoru, které vycházejí z lineárního MPC. První z těchto algoritmů vznikl s cílem minimalizace svých výpočetních nároků, zatímco u druhého algoritmu byla zavedena schopnost motor odbudit. Oba nové algoritmy, včetně lineárního MPC, byly simulovány v prostředí MATLAB-Simulink.
This work deals with the predictive control algorithms of the AC drives. The introductory section contains summary of current state of theory and further description and classification of most significant predictive algorithms. A separate chapter is dedicated to linear model predictive control (linear MPC). The main contribution of this work is the introduction of two new predictive control algorithm for PMSM motor, both of which are based on linear MPC. The first of these algorithms has been created with the aim of minimizing its computational demands, while the second algorithm introduces the ability of field weakening. Both new algorithms and linear MPC were simulated in MATLAB-Simulink.
Keywords:
linear MPC; MPC; PMSM; Predictive control; synchronous machine; lineární LMPC; MPC; PMSM; Prediktivní řízení; synchronní motor
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/31325