Original title:
Interaktivní stavebnice pomocí OpenGL
Translated title:
Interactive Building Game with OpenGL
Authors:
Klepáčková, Karolína ; Milet, Tomáš (referee) ; Tóth, Michal (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této bakalářské práce je implementace interaktivní stavebnice typu LEGO pomocí OpenGL. Aplikace umožňuje tvorbu modelů pomocí kostek, u nichž lze měnit barva a typ. Vytvořené modely lze ukládat i načítat. Každá kostka navrženého modelu má svou kombinaci typu a barvy. Výstupem je údaj o počtu kostek každé kombinace, která se v aplikaci nachází. Díky tomu lze navržený model následně realizovat. Výsledná implementace je uskutečněna pomocí jazyka C++ rozšířeného o knihovny.
The goal of this thesis is implementation of interactive LEGO like building game using OpenGL. Aplication allows to create models using bricks which color and type can be changed. Created models can be saved or loaded. Each brick of a designed model has its own combnation of type and color. The output is number of bricks of each combination which occurs in application. This enables to realize the designed model. The final implementation is realized via C++ programming language extended with libraries.
Keywords:
3D; C++; collision detection; ImGUI; Interactive building game; LEGO; lighting models; models rendering; mouse picking; OpenGL; scene graph.; shading; 3D; C++; detekce kolizí; graf scény.; ImGUI; Interaktivní stavebnice; LEGO; OpenGL; osvětlovací modely; stínování; výběr myší; zobrazování modelů
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/69807