Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Porovnání účinností řízení přesného přibližování letadla na přistání pomocí tradičních LNZ s účinností navedení podle LADGPS
Original title:
Porovnání účinností řízení přesného přibližování letadla na přistání pomocí tradičních LNZ s účinností navedení podle LADGPS
Translated title:
Comparison of traditional aeronautical precise approach navigation systems efficiencies with that of the LADGPS
Authors:
Kadava, Marek ; Ptáček, Pavel (referee) ; Vosecký, Slavomír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá problematikou využití prostředků satelitní navigace a odvozených technologií v oblasti přesných přístrojových přiblížení letounů v civilní letecké dopravě. Rozebrány jsou různé druhy stávajících systémů navigačního vedení letounů pro provádění přesných přístrojových přiblížení, vysvětleny jejich principy činnosti, přednosti i omezení. Dále je podrobně rozebrána technologie satelitní navigace GPS, včetně dalších technologií, které zvyšují přesnost a použitelnost těchto prostředků.
The thesis deals with exploitation of means of satellite navigation and derived technologies in the field of precision instrument approaches of civil air transport aircraft. Various navigation systems used for precision approaches are analysed. Their function is described as well as the benefits and limitations of them. Further, the technology of GPS satellite navigation is explained, as well as other technologies, which enhance the precision and capabilities of these systems.
Keywords:
accuracy; augmentation system; instrument landing system.; landing; microwave landing system; precision approach radar; Precision instrument approach; satelite navigation; mikrovlnný přistávací systém; přesnost; Přesné přístrojové přiblížení; přibližovací radar; přistání; rozšířené systémy; satelitní navigace; systém přesných přibližovacích majáků.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/6434